Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

A ko stoji iza napada na Lekvela Kalea?

Komentari (25) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 nedelja, 27 septembar 2009 20:47
Johnny the Beard
Reče Čanak u petak kod Olivere da su neki zaista naopaki naslovi Kurira poziv na linč i predvorja čak i ubistava.
Ovo što se desilo je klasična potvrda te teze! Naravno, Čanak se ovim neće baviti.
Preporuke:
0
0
2 nedelja, 27 septembar 2009 20:57
Nebojša Matić
Članak pretpostavlja da huligani čitaju Peščanik - vrlo malo verovatno, teška je to i gadljiva rabota za njih. A ako su ipak pročitali šta o Libiji piše u Peščaniku, vrlo teško bi im palo na pamet da bes prema Gadafiju iskaljuju na slučajnom Libijcu. Toliku količinu političke senzibilnosti ipak nije realno očekivati od mangupa.

Da naravno ne počinjemo o tome da najverovatnije nisu ni znali odakle je u stvari ovaj nesretni gost grada otvorenog srca. Dovoljno im je bilo da je bio sam, i drugačiji.

Ako je uopšte o teoriji reč, biće ipak da su munciju pokupili sa nekog nacionalno osveštenijeg izvora.
Preporuke:
0
0
3 nedelja, 27 septembar 2009 21:08
VH
Krajnje je vreme da neko procesuira i te EUrofundamentaliste,ako ni zbog cega drugog,ono zbog govora mrznje.Dokaza ima koliko hocete.Sta cekate???
Preporuke:
0
0
4 nedelja, 27 septembar 2009 21:15
Jozef K.
Na ovo (i ne samo ovo) pitanje odgovara Blic. U tekstu "Napadi na strance su naručeni" sve se može saznati od Zorana Dragišića, Miljenka Derete i Vesne Pešić. Blic je, izuzetno danas, dopustio dva suprotna gledišta ne mareći mnogo što to može izazvati zabunu za njegove razmažene čitaoce:
Policiju vode nesposobni ljudi
- Policija je u ovim napadima pokazala izuzetnu neefikasnost i to nije pitanje profesionalaca koji tu rade već političke nespremnosti. Siguran sam da naša policija može da razbije i mnogo ozbiljnije grupe od ovih, ali se njima očigledno imputira nesposobnost od strane onih koji im naređuju. Naše policijske snage ne vode pravi ljudi, a suština tog problema je nekompetentna politička elita - smatra Zoran Dragišić.

Zorić: Država deluje odlučno
U nizu napada na strane državljane nikakvu vezu ne nalazi portparol Republičkog javnog tužilaštva Tomo Zorić. Kako kaže, on ne misli da bi te napade trebalo povezivati, jer ne postoje indicije o tome.
- Mediji tendenciozno povezuju napade na strance, a napadaju se i naši državljani. Mislim da je država pokazala odlučnost u procesuiranju da sada uhapšenih napadača na francuskog i australijskog državljanina. Radi se o malim grupama ljudi koje stvaraju problem - kaže Zorić.

Dobro, ovaj Zorićev stav je ipak u manjini, pa će čitaoci već prepoznati da je on "bezveze". Tako to radi Blic kad se potrudi.
Preporuke:
0
0
5 nedelja, 27 septembar 2009 21:31
Boki
Autor je dobro primetio da možda postoji veza između javno izrečenih stavova "Druge Srbije" koji mogu da budu vrlo teško kvalifikovani.
Stavovi "Druge Srbije" su po tonu vrlo deprimirajući i u njima nema ničeg od evroatlanskih vrednosti prema kojima (jelte) težimo.
Ja u stavovima NSPM i Dveri vidim mnogo više evropskih vrednosti u onom pozitivnom smislu i u onom obimu koji želimo da odnegujemo u Srbiji.
Evropske vrednosti nisu lista stavova koje je neko propisao već način razmišljanja, odnos prema stvarnosti, odnos među ljudima, jednom rečju skup civilizacijskih dostignuća koja imaju jednu bolju stvarnost. To što ni mnoge EU države ne neguju preterano neke evropske vrednosti kojima se mi divimo ne umanjuje njihovu vrednost.
Evropska vrednost nije bespogovorno izvršavanje naloga nekog trećerazrednog činovnika iz EU ili SAD već promišljeno suočavanje sa stvarnošću i negovanje boljih odnosa u našem društvu i između raznih naroda. Upravo postojanje NSPM i Dveri daje nadu da je Srbija na dobrom putu da apsorbuje i obogati korpus društvenih vrednosti imenovan kao "evropske vrednosti".
Nažalost, izgleda da je ekipi iz takozvane "Druge Srbije" mnogo više stalo da se nekome dodvore i da pokažu i dokažu da smo kao društvo problematični nego da usvoje sistem evropskih vrednosti i taj način razmišljanja.
U suštini stavovi "Druge Srbije" su antievropski i anticivilizacijski. Druga Srbija je stranputica Srbije i njeno udaljavanje od matice razvoja evropskih i sveukupnih civilizacijskih vrednosti. Drugim rečima ne zaslužuju neku naročitu pažnju osim u kontekstu zločinačkog udruživanja za udaljavanje Srbije od glavnih civilizacijskih tokova huškanjem, opanjkavanjem i podmetanjem svega i svačega po modelu "cilj opravdava sredstva".
Ne treba smetnuti sa uma da je "Druga Srbija" malobrojna po ideolozima ali ima prilično onih koji, dopunjeni stimulansima, u situaciji lične i društvene bezperspektivnosti, vide izlaz u nasilničkom ponašanju prema metama koje im je neko iz "Druge Srbije" nacrtao.
Preporuke:
0
0
6 nedelja, 27 septembar 2009 22:29
Ultravisitor aka Eusex
Slazem se sa autorom da su e-novine i pescanik pokrenuli hajku na libijske gradjane u Srbiji. Drzavni tuzilac je duzan da pokrene tuzbu protiv ovih glasila i svih onih koji ponizavaju gradjane azijskih i africkih zemalja. Takvih je mnogo u Srbiji. Oni su sramota Srbije i dokaz da je Srbija steciste taloga koji radiolokatorskim i klevetnickim uslugama odradjuje posao kolonizatora Cetvrtog rajha.
Preporuke:
0
0
7 nedelja, 27 septembar 2009 22:31
Aleksandar
Zanimljiva uzrocno-posledicna analiza i hipoteza. Kad god se ovako grupisu dogadjaji istog tipa koji idu na stetu ugleda Srbije, treba uvek imati u vidi i jednu drugu uzrocno-posledicnu hipotezu, a to je rad brojnih, stranih tajnih sluzbi ciji je glavni posao kontinuirano uprascavanje slike Srbije i posebno Srba. Glavni posao, npr. CIA su sirenje disinformacija I tkz. "false flag" operacije koje onda nabedjuju na izmisljene "islamske teroriste" koji dizu stvari u vazduh (bez obzira na visinu zgrada) ili Srbe koji kao pale strane ambasade po Beogradu i biju strance, itd.
Preporuke:
0
0
8 nedelja, 27 septembar 2009 22:39
Steva Nadrljanski
Ko god da stoji iza ovih napada na strance (čega u Beogradu nikad nije bilo!), činjenica je da su demokratskim vlasnicima došli ko poručeni. Sad mogu da zabranjuju do mile volje i da sve svoje neuspehe iskaljuju na "ekstremistima", naravno - samo onima sa jedne strane.
Da se kladimo da će u sledećih nekoliko dana da se desi bar još jedna ovakva stvar!
Preporuke:
0
0
9 nedelja, 27 septembar 2009 22:40
Živorad Ćosović
Odlična korelacija. Dakle, posao za tužioca Vukčevića.
Govor mržnje E-novina i Peščanika i posledice u vidu fizičkog zlostavljanja stranog državljanina..
Preporuke:
0
0
10 nedelja, 27 septembar 2009 23:00
Biljana
@Nebojsa Matic - Da, verovatno ste u pravu, ni ja ne verujem da huligani čitaju peščanik, ali ne verujem da čitaju ni NSPM, pa su NSPM povezivane sa nasiljem. Sigurna sam da ste i Vi svesni šta je autor teksta hteo da kaže, ali ste iskoristili priliku da loptu izbacite iz dvorišta levičarskih NVO. Pročitajte tekst u današnjim Večernjim novostima - Dirigovano nasilje - sigurna sam da ćete i tamo imati razloga da uzmete u zaštitu Kandićku, Pančića i ostale.
Preporuke:
0
0
11 nedelja, 27 septembar 2009 23:03
Jozef K.
Članak pretpostavlja da huligani čitaju Peščanik - vrlo malo verovatno, teška je to i gadljiva rabota za njih. A ako su ipak pročitali šta o Libiji piše u Peščaniku, vrlo teško bi im palo na pamet da bes prema Gadafiju iskaljuju na slučajnom Libijcu. Toliku količinu političke senzibilnosti ipak nije realno očekivati od mangupa.
Da naravno ne počinjemo o tome da najverovatnije nisu ni znali odakle je u stvari ovaj nesretni gost grada otvorenog srca. Dovoljno im je bilo da je bio sam, i drugačiji.

Gore je citat iz komentara Nebojše Matića, koji zanemaruje sledeće što piše u tekstu Tadija Neškovića:
E sad, vi i ja ne moramo da verujemo u ovakvu uzročno-posledičnu vezu, jer znamo da huligani funkcionišu malko drugačije nego što nalaže pomenuta pretpostavka.

Nije ovo previd, ni slučajno izvrtanje, nikako.
Reć je o namernom "nerazumevanju" da bi se izvukao (tobož uzgredni) maliciozni zaključak:
Ako je uopšte o teoriji reč, biće ipak da su munciju pokupili sa nekog nacionalno osveštenijeg izvora.

Pa, kako se izboriti sa ovolikim licemerjem?
Preporuke:
0
0
12 nedelja, 27 septembar 2009 23:36
Malo realnosti
G. Maticu,

U gradu u kome zivim 150 ljudi je privedeno posle velike i vazne fudbalske utakmice. U Novom Sadu 2. A 44 zbog pijanstva (pise histericno B92). Svakog petka i subote uvece tuce u gradu koji je jedva nesto veci od Beograda zavrsavaju se daleko gore nego masovna tuca preksinoc u Beogradu koja je bila udarna vest na RTS-u. O napadima macetama, nozevima, pucnjavam pred nocnim klubovima i strip-barovima, i sl. necu ni da pricam, jer Beograd zaista, na soppstvenu srecu, zvuci kao africka prestonica u poredjenju sa ovim visokorazvijenim gradom na Zapadu cija je ekonomija mozda hilkjadu puta jaca od beogradske.

Ukratko: Ovo musavo i nespretno narucivanje ulicnog nasilja u Beogradu i njegovo prilicno alavo medijsko koriscenje od strane druge Srbije nisu nista drugo nego zlocin za koji valja da odgovaraju - odgovorne osobe. Za sada odgovaraju samo neki - izvrsioci, ne naredbodavci i logisticari. Naravno da huligani ne citaju Pescanik. Za ostavljanje komentara na E- novinama ne znam.
Preporuke:
0
0
13 nedelja, 27 septembar 2009 23:39
Ultravisitor
Drugosrbijanci narucuju prebijanje stranaca u nadi da ce zabraniti patriotizam u Srbiji. Malo morgen!
Preporuke:
0
0
14 nedelja, 27 septembar 2009 23:51
jovica
Ma ovo je stvarno neozbiljno!
Preporuke:
0
0
15 ponedeljak, 28 septembar 2009 00:26
Malo realnosti 2
I jos nesto: prateci vesti i sadrzaje na Internetu ne bih se usudio da krenem u Beograd posle otvorenih pretnji policije represijom. One stoje u koliziji sa relativno malim brojem nasrtaja na lica i imovinu, ali imaju jasan politicki motiv. Zato se ni kao Srbin iz dijaspore, ni kao migrant, ni kao navijac, ni kao strani student ne bih osecao sigurnim u Beogradu, niti bih taj grad ikome preporucio; u francuskoj i australijskoj stanmpi gotovo i da nema vesti o napadima. B92 i RTS samo o tome izvestavaju vec nedeljama.

Napadi na one iz Zapadne Evrope se sada balansiraju sa napadima na strance kako bi se utvrdila 'nepobitna' srpska ksenofobija. Ne bi me cudilo da uslede sa zescim, otvorenim napadima na Kineze i Ruse koje ce placene barabe izvoditi, a o kojima ce placeni uvodnicari pisati. A sve da bi dokazali da huligani i nacionalisti napadaju i 'svoje'. Srbija je bolesna. Zato sto je vodi jako bolesna vlast.

Usput, ne bih preporucio ni Novi Sad, u kome bismo svi, sudeci prema histeriji druge Srbije uskoro morali da ocekujemo 'spontane' dogadjaja tipa Maksimir. Ovo vas je zacudilo? Maksimir je apsolutno reziran, o tome su pisali najvidjeniji hadezeovci, ali i fudbaleri koji su prednjacili u izlivima sovinizma prema 'srpskoj policiji'.
Preporuke:
0
0
16 ponedeljak, 28 septembar 2009 09:38
Petar Vranković
Nije nemoguće da će se upravo doneti zakoni o sankcijama protiv medija, kao i akcije tužilaštva protiv novinara koji su delovali u ratnim danima, obiti u glavu upravo onima koji su ga doneli i koji se zalažu ѕa procesuiranje novinara.

Šta će se desiti kada današnji vlastodršci jednoga dana izgube na izborima, a nova vlast reši da zadrži zakone protiv kojih danas u ulozi opozicije protestuje?
Naime, niko nije bezgrešan, a mnoge stvari se mogu različito tumačiti.

demokratija je zaista bolja od jednopartijskog sistema i čudno je da današnja vlast zaboravlja da više nije jednopartijski sistem u državi.
Preporuke:
0
0
17 ponedeljak, 28 septembar 2009 09:42
Haralampije
Iza nejvećeg broja napada i svega što "ruži" Srbiju i produžava stigmatizaciju Srba i Srbije stoje različite grupe i pojedinci. Nismo valjda zaboravili da sve pojave imaju uzrok, povod i posledice. Upitamo li se kome je interes ruženje Srbije, ko se raduje njenom komadanju, ko je bombardovanje doživeo kao pomoć zločinaca sa Zapada, kome smeta srpski jezik i ćirilica, ko ne vidi srpske žrtve, a vidi sve druge, ko samo među Srbima traži zločince, a "drugi ne postoje", ko razume bol i žalost samo za nevolje ne-Srba, ko priželjkuje i svojski se trudi, daljem komadanju Srbije, ko pomaže u "čišćenju savesti" pravih zločinaca (iz onih ratova i danjašnjih) nazivajući stvarne žrtve svakakvim pogrdnim imenima, čak i fašistima, ko toliko bez ikakvog povoda napada SPC, patrijarha, vladike, kome je bilo šta srpsko znak negacije, ... , ko?
Oni, koji svime što rade, govore ili pišu, "stvaraju" uzrok, vremenom će, bar se nadaju, kada bude po planu nalogodavaca pokušati proizvesti i povod, za "nove posledice" u kojima se nadaju "nagradi". Naravno da se to neće ostvariti, jer "nije Srbija napuštena njiva, pa da je ore ko hoće", kako reče Pesnik.
Preporuke:
0
0
18 ponedeljak, 28 septembar 2009 12:04
Mirko
Upravo tako! Treba prozvati javnog tužioca javno, takvo mu je mesto u društvu i priupitati da li i on primećuje ovu vezu...A denuncijante treba denuncirati, klin se klinom izbija. Omogućiti im da na svet pogledaju i sa one druge, ne baš tako komforne strane.
Preporuke:
0
0
19 ponedeljak, 28 septembar 2009 13:22
Nebojša Matić
Jozef K.

OK - povlačim spekulaciju.

Što se tiče licemerja: voleo bih kada bi bili dosledni, pa to isto spročitali i autoru članka; on je uradio (barem) isto što ja, tj. sugerisao da je Peščanik izvor nasilja - pa ѕatim malešna ograda u stilu mada ne moramo da verujemo u to.. I šta se od toga bolje pamti?
Preporuke:
0
0
20 ponedeljak, 28 septembar 2009 13:28
Marko
Dobro, talas nasilja koji je kulminirao poslednjih dana sa stranim drzavljanima kao zrtvama nije slucajan... Beograd je centar obavestajnih aktivnosti na Balkanu, gde se planira i vodi specijalni rat obavestajnih sluzbi malih zemalja u okruzenju koje daju logisticku podrsku vecim igracima sa zapada. To nije bilo tesko uciniti s opbzirom da se logisticka podrska i mreza saradnika stvarala tokom zajednickog suzivota u SFRJ. Povrsni rezultati su poznati drzavljanim Srbije kada kupuju slovenacke i hrvatske proizvode u Merkatoru , Idea-i i slicnim prodavnicama. Ostalo se moze samo nagadjati.
Preporuke:
0
0
21 ponedeljak, 28 septembar 2009 18:34
Steva Nadrljanski
G. Matiću, stvar je prosta, i za nju treba samo minimum stilske analize: autor ovog članka uopšte ne želi da povuče uzročno-posledičnu vezu između pisanja "E-novina" i napada na Libijca; on parodira način mišljenja koji se kod nas javlja već duže vremena u sličnim situacijama. Posle ubistva Đinđića priprema je nađena u pisanju nekih medija; otkazivanje gejprajdovanja direktno je uslovljeno spisateljskom aktivnošću NSPM-a; a napad na Libijca delo je dve Svetlane i P. Lukovića.
G. Nešković je parodijski primenio istu mustru.
Preporuke:
0
0
22 ponedeljak, 28 septembar 2009 18:49
Jozef K.
@Nebojša Matić
Što se tiče licemerja: voleo bih kada bi bili dosledni, pa to isto spročitali i autoru članka; on je uradio (barem) isto što ja, tj. sugerisao da je Peščanik izvor nasilja - pa ѕatim malešna ograda u stilu mada ne moramo da verujemo u to.. I šta se od toga bolje pamti?

Nikako licemerje ne mogu spočitati autoru (a ne bih se libio) jer on nije sugerisao to što tvrdite! Autor teksta ukazuje na dvostruki aršin vrlih kreatora spekulacija. U tom smislu, primećuje nedoslednost u pristupu istoj vrsti problema, zavisno od slučaja do slučaja. Selektivnost spekulativnog uzročno-posledičnog odnosa očituje se u izostanku njegove primene na slučaj državljanina Libije. Razlog je očigledan: rezultat spekulacije nije poželjan. Zato je izostanak zaključaka o ovom slučaju svrsishodan. Da ne bi izazivao pozive na odgovornost, po istoj logici koja se odnosi na prethodne slučajeve.
Pročitajte ponovo, a podvlačenja su moja.
E sad, vi i ja ne moramo da verujemo u ovakvu uzročno-posledičnu vezu, jer znamo da huligani funkcionišu malko drugačije nego što nalaže pomenuta pretpostavka. Ali, oni koji su ubeđeni da su NSPM i "Dveri" odgovorne za napade na Australijance, Francuze i homoseksualce – a takvih ima, i vrlo su glasni – oni bi morali da prihvate kako "E novine" i "Peščanik" stoje iza nasrtaja na Lekvela Kalea.

Dakle, licemerje ne stanuje ovde!
Preporuke:
0
0
23 ponedeljak, 28 septembar 2009 19:21
Rade
Nepobitna je činjenica da je "elita" u ovoj zemlji izrazito nacionalistička. Svi njeni pripadnici su zadrti nacionalisti. Zapadnjački nacionalisti. Čak ni na Zapadu takvih zapadnjačkih nacionalista nema. Oni najviše netrpeljivosti i mržnje imaju za svoj sopstveni narod. Zatim dolaze Rusi kao Srbima veoma sličan narod. Pa onda ostali redom: Kinezi, Arapi, Iranci i ostali muslimani, Afrikanci itd.Ali staro je pravilo da je napad najbolja odbrana. Zato sve drugačijeg mišljenja treba optužiti za ksenofobiju, nacionalizam, fašizam isva druga znana i neznana zla. I ako se ta priča 1000 puta ponovi zvučaće kao istina. To je već oprobano.
Preporuke:
0
0
24 utorak, 29 septembar 2009 09:24
Nebojša Matić
Dobro, sad se svi pravimo ludi.
Iako autor formalno nudi persiflažu i ironiju, u suštini je jasno da misli takođe bukvalno, što se vidi iz sledećih formulacija:

E novine", "Peščanik" i drugi mediji evroatlantske orijentacije još jednom su potegli uglačane fraze o azijskim hordama i afričkim plemenima

... Verna publika ovih glasila mogla je da zaključi ... A u toj publici svakako ima i nasilnika ...

... besprizorno klevetanje svega što nema veze sa Evropskom unijom ili SAD, a posebno Rusije i Kine ...

... prostačko pljuvanje "azijskih hordi" i "afričkih plemena", odnosno Istoka i Juga, koji zajedno broje preko četiri milijarde ljudi ...


kao i iz komentara ćitalaca:

Slazem se sa autorom da su e-novine i pescanik pokrenuli hajku na libijske gradjane u Srbiji.

Odlična korelacija. Dakle, posao za tužioca Vukčevića.

Autor je dobro primetio da možda postoji veza između javno izrečenih stavova "Druge Srbije" koji mogu da budu vrlo teško kvalifikovani.

Upravo tako! Treba prozvati javnog tužioca javno, takvo mu je mesto u društvu i priupitati da li i on primećuje ovu vezu...


Dakle, forma (parodija) "krije" tvrdnju. Ko to ne prizna je - licemer? Ili s druge strane: ajde nek neko napravi poštenu analizu, svih aktera.
Preporuke:
0
0
25 sreda, 30 septembar 2009 01:56
Paralela
Kako to, da odavno po kasarnama vojnici ne stradaju misteriozno i nema više samoubistava i sl ?

Nema se više potebe za time ta operacija je završena.

Neće ni strani državljani više biti prebijeni i ubijani ovde to je samo sada dok akcija traje.

Peščanik i propaganda mašinerija samo odrađuju finiji deo posla... Po ko zna koji put ?
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner